13. 10.
19:30
Kostel Nejsv. Salvátora v Praze
Pulchra es amica mea | Vladimíra Krčková – zpěv, Iva Lokajíčková – barokní flétna, Alena Hönigová - cembalo, Magdalena Bartáková - animovaný film
Moteta a madrigaly Giovanniho Pierluigiho da Palestrina a Orlanda di Lasso – hvězd renesančního hudebního nebe – mohly být na počátku 17. století podobně známé jako jsou například dnes stále proslulé některé písně od Beatles. Jejich melodie si snadno vybavíme, i když vznikly zhruba před 50 lety.
Právě jedno takové moteto bude tématem říjnového hudebního večera. „Pulchra es amica mea“ od Giovanniho Pierluigiho da Palestrina byla jednou z nejznámějších skladeb italské renesance a raného baroka. Její text – Píseň písní zůstává po celá staletí zdrojem inspirace pro básníky, hudebníky i mystiky a její verše nás budou provázet i tímto programem.
Začátek 17. století byl v hudbě dobou experimentů a prolínání se starého s novým, jako na počátku každého nového stylu. Vedle vzniku úplně nových kompozičních technik a hledání nových výrazových možností je tato doba výrazně formována praxí tzv. diminucí. Byl to celý systém vzniklý v 16. století zabývající se tím, jak zdobit moteta a madrigaly. Skladatelům a interpretům poskytl řadu nových neotřelých možností, jak provozovat tato původní vokální díla pro čtyři až šest hlasů. Podobně jako v jazzu se tedy improvizovalo nebo „diminuovalo“ na díla již složená, notoricky známá.
Raně barokní zpracování moteta okoření svými improvizacemi i jazzová zpěvačka Vladimíra Krčková a filmová tvůrkyně Magdalena Bartáková. Její „filmová báseň“ je volnou parafrází biblické Písně písní.
Vstupné 230 Kč/120 Kč (studenti důchodci)
Ilustrace: Magdalena Bartáková
Pulchra es amica mea | Vladimíra Krčková – zpěv, Iva Lokajíčková – barokní flétna, Alena Hönigová - cembalo, Magdalena Bartáková - animovaný film
Kostel Nejsv. Salvátora v Praze
Moteta a madrigaly Giovanniho Pierluigiho da Palestrina a Orlanda di Lasso – hvězd renesančního hudebního nebe – mohly být na počátku 17. století podobně známé jako jsou například dnes stále proslulé některé písně od Beatles. Jejich melodie si snadno vybavíme, i když vznikly zhruba před 50 lety.
Právě jedno takové moteto bude tématem říjnového hudebního večera. „Pulchra es amica mea“ od Giovanniho Pierluigiho da Palestrina byla jednou z nejznámějších skladeb italské renesance a raného baroka. Její text – Píseň písní zůstává po celá staletí zdrojem inspirace pro básníky, hudebníky i mystiky a její verše nás budou provázet i tímto programem.
Začátek 17. století byl v hudbě dobou experimentů a prolínání se starého s novým, jako na počátku každého nového stylu. Vedle vzniku úplně nových kompozičních technik a hledání nových výrazových možností je tato doba výrazně formována praxí tzv. diminucí. Byl to celý systém vzniklý v 16. století zabývající se tím, jak zdobit moteta a madrigaly. Skladatelům a interpretům poskytl řadu nových neotřelých možností, jak provozovat tato původní vokální díla pro čtyři až šest hlasů. Podobně jako v jazzu se tedy improvizovalo nebo „diminuovalo“ na díla již složená, notoricky známá.
Raně barokní zpracování moteta okoření svými improvizacemi i jazzová zpěvačka Vladimíra Krčková a filmová tvůrkyně Magdalena Bartáková. Její „filmová báseň“ je volnou parafrází biblické Písně písní.
Vstupné 230 Kč/120 Kč (studenti důchodci)
Ilustrace: Magdalena Bartáková