1. 6.
18:30
Kostel Nejsv. Salvátora v Praze
Nicolò Jommelli (1714 – 1774): Mše D dur
Hudební nastudování – Marika Pečená, Alena Hönigová
Sólisté: Pavla Flámová, Jaromír Nosek, Marta Fadljevičová, Tomáš Lajtkep
Sbor: Marie Chaloupská, Lada Leníčková, Daniela Slawińska, Daniela Javorčeková, Kateřina Andršová, Jan Němeček, Karel Vik, Tomáš Vrba
Jommelli se proslavil především jako skladatel oper (složil jich kolem stovky), ale neméně obsáhlá a skvělá je i jeho duchovní tvorba. V duchovních kruzích získal i své hudební vzdělání: Nejprve byl zpěvákem ve sboru katedrály v Averse (jeho rodném městečku, nedaleko Neapole)a od jedenácti let byl studentem slavných konzervatoří Svatého Onofria a Pietá dei Turchini v Neapoli. Tyto původně charitativní instituce pro sirotky a děti z chudých rodin si v průběhu 17. století vydobyly velkou prestiž a jejich nadaní studenti hudby se pro ně stali také významným zdrojem příjmů. Mladí skladatelé zase měli příležitost, prezentovat zde své opery, často s náboženskými tématy, a proslavit se v Neapoli ještě v době svých studií.
Jommelli se později stal hudebním ředitelem podobné instituce v Benátkách – Conservatorio dei Mendicanti. Řadu duchovních děl také složil v době svého působení v bazilice sv. Petra v Římě.
Kyrie, Gloria a Dona nobis pacem z jeho mše D Dur zazní v rámci nedělní bohoslužby v kostele sv. Jiljí v novodobé premiéře. Existuje v jediném opisu v klášterní knihovně ve švýcarském horském městečku Einsiedeln.
Vstupné dobrovolné v rámci bohoslužby
Videopozvánka zde.
Nicolò Jommelli (1714 – 1774): Mše D dur
Kostel Nejsv. Salvátora v Praze
Hudební nastudování – Marika Pečená, Alena Hönigová
Sólisté: Pavla Flámová, Jaromír Nosek, Marta Fadljevičová, Tomáš Lajtkep
Sbor: Marie Chaloupská, Lada Leníčková, Daniela Slawińska, Daniela Javorčeková, Kateřina Andršová, Jan Němeček, Karel Vik, Tomáš Vrba
Jommelli se proslavil především jako skladatel oper (složil jich kolem stovky), ale neméně obsáhlá a skvělá je i jeho duchovní tvorba. V duchovních kruzích získal i své hudební vzdělání: Nejprve byl zpěvákem ve sboru katedrály v Averse (jeho rodném městečku, nedaleko Neapole)a od jedenácti let byl studentem slavných konzervatoří Svatého Onofria a Pietá dei Turchini v Neapoli. Tyto původně charitativní instituce pro sirotky a děti z chudých rodin si v průběhu 17. století vydobyly velkou prestiž a jejich nadaní studenti hudby se pro ně stali také významným zdrojem příjmů. Mladí skladatelé zase měli příležitost, prezentovat zde své opery, často s náboženskými tématy, a proslavit se v Neapoli ještě v době svých studií.
Jommelli se později stal hudebním ředitelem podobné instituce v Benátkách – Conservatorio dei Mendicanti. Řadu duchovních děl také složil v době svého působení v bazilice sv. Petra v Římě.
Kyrie, Gloria a Dona nobis pacem z jeho mše D Dur zazní v rámci nedělní bohoslužby v kostele sv. Jiljí v novodobé premiéře. Existuje v jediném opisu v klášterní knihovně ve švýcarském horském městečku Einsiedeln.
Vstupné dobrovolné v rámci bohoslužby